söndag 22 januari 2012

Valnöts pasta

Jag känner att det är dags att börja blogga igen, och för att göra detta så får jag nog variera mina blogginlägg lite mer. Jag har ganska många intressen så något att fylla inläggen med skall jag alltid kunna hitta. Här har vi ett recept på en pastasås jag lagade i fredags, ett egenkomponerat recept som blev riktigt bra.



Ingredienser
1 paket färsk pasta
1 dl Valnötter
½ - 1 dl Färsk bladspenat
5 st mellanstora Champinjoner
1 dl Matgrädde
1 st vitlöksklyfta
½ msk  fryst basilika
margarin att steka i
salt
peppar

Gör såhär:  Koka pastan efter anvisning på paketet. Stek finhackade champinjoner och pressad vitlök i margarinet. Rosta valnötterna i en separat stekpanna tills de fått lite färg, mixa därefter ca 3/4 av dem och spara de andra till garnering. Koka bladspenaten. Häll på grädden i stekpannan med champinjonerna och låt det puttra upp, blanda i de mixade nötterna och den kokta spenaten. Blanda därefter i basilikan. Salta och peppra efter egen smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar